30 dni wdzięczności – afirmacje, które otworzą Twoje serce

30 dni wdzięczności – afirmacje, które otworzą Twoje serce

Czy jesteś wdzięczna za to, co już masz? Umysł większości osób skupia się na tym czego im brakuje. Niestety im bardziej skupiasz się na braku, tym mniej masz tego, za czym tęsknisz. Aktywne praktykowanie wdzięczności pomoże zmienić ten nawyk, poczuć jak wiele masz i zacząć to doceniać. 

Jeśli dotąd skupiałaś się na braku i martwiłaś o przyszłość, to dzięki tej 30-dniowej pracy z afirmacjami otworzysz się na więcej dobra w swoim życiu. Zaangażuj się całym sercem w tą praktykę i obserwuj jak przemienia Cię od środka. Aktywne praktykowanie wdzięczności to klucz do głębokiej wewnętrznej przemiany. Wdzięczne serce, to serce otwarte i gotowe przyjmować więcej. 

Jak pracować z afirmacjami?

Te afirmacje są mocne i wyjątkowe. Każdego dnia pracuj z jedną z nich, powtarzając ją w myślach wiele razy w ciągu dnia. Przywołuj obrazy, sytuacje, momenty, które potwierdzają daną afirmację i aktywnie za nie dziękuj. Np. kiedy praktykujesz afirmację „jestem kochana” wracaj myślami do momentów, w których tak się czułaś i dziękuj za nie. 

Kluczem do tej praktyki jest odczuwanie wdzięczności. Powtarzanie jest ważne, ale najważniejsze jest czy uda Ci się obudzić w sobie szczerą wdzięczność i ją poczuć. Obrazy ze swojego życia, które przywołasz Ci w tym pomogą. Dla najlepszych efektów każdego dnia zapisuj te obrazy i momenty, za które jesteś wdzięczna w swoim dzienniku. 

Co kiedy umysł w to nie wierzy? 

To nie ma znaczenia, z czasem uwierzy.

Oto jak możesz mu pomóc: na przykład, jeżeli powtarzasz mam wszystko, czego potrzebuję, a nawykiem umysłu jest brak, to normalne, że będzie się opierał tej afirmacji. 

Wtedy znajdź najbardziej prawdziwą, małą, pozytywną myśl, która może być pomostem ku tej afirmacji, np. w tej chwili tu i teraz jest mi ciepło, jestem najedzona i mam wszystko, czego potrzebuję. 

Pracuj tak do momentu aż bazowa afirmacja przestanie wywoływać opór umysłu. 

Jakby to było cieszyć się każdym dniem…?

Tak samo, jak nauczyłyśmy się na braku, tak samo możemy nauczyć swój umysł skupiać się na wdzięczności.

Praktykowanie wdzięczności pomoże Ci zobaczyć jak wiele masz. Poczujesz się bogata, poczujesz kontakt z obfitością i magią życia. Swoją dobrą energią zaczniesz przyciągać coraz więcej dobra. 

Życzę Ci, aby te afirmacje były dla Ciebie pomostem ku temu, za czym tęskni Twoje serce ♡, 

Pati 

PS. Praktykujmy już teraz. Daj mi znać w komentarzu za co jesteś najbardziej wdzięczna w swoim życiu. 

Chciałabyś nauczyć się regularnie medytować?

1 października 2021 r. rusza nowa edycja kursu „Medytuj z Pati”. 

Przez 21-dni będziemy medytować i wyrabiać sobie nawyk regularnej medytacji, która pomoże Ci wyciszyć chaos myśli i emocji i złapać kontakt z wewnętrznym prowadzeniem.

Codzienne medytacje zajmą Ci zaledwie kilka minut a dostęp do kursu otrzymasz na cały rok.

Zapisy od 24 września br. Zapisz się na listę oczekujących.

Co w Twoim życiu może zmienić SHARING?

Co w Twoim życiu może zmienić SHARING?

Czy masz w swoim życiu kogoś, z kim regularnie odwentylowujesz swoje emocje i dzielisz się swoimi wyzwaniami? Jeśli nie, przeczytaj ten artykuł i odkryj co w Twoim życiu może zmienić SHARING. 

Sharing (z ang. dzielenie się) to ustrukturyzowane spotkanie, w czasie którego masz przestrzeń na to, aby podzielić się swoimi wyzwaniami i otrzymać wsparcie.

Wspólnie z drugą osobą ustalacie czas trwania sharingu. Każda z Was przychodzi ze swoim tematem i mówi jakie chce otrzymać wsparcie (np. chcę, żebyś mnie wysłuchała, chcę żebyś mi odzwierciedliła co usłyszałaś, chcę, żebyś mi pomogła zrozumieć, chcę, żebyś mi powiedziała co czujesz, kiedy mnie słyszysz etc.).

Sharing może być na żywo, ale równie dobrze, może być online jak i przez telefon.   

Sharing jest o tyle inny od zwykłej przyjacielskiej rozmowy, że ma strukturę. Kiedy jest Twój czas, skupienie jest całkowicie na Tobie i Twoich wyzwaniach. Wsparcie jest dawane tak, jak Ty go potrzebujesz. Niechciane rady nie są udzielane. Sharing to przestrzeń, gdzie możesz głębiej skontaktować się z tym, co jest w Tobie żywe i mieć pewność, że będziesz wysłuchana.  

Przykładowa struktura sharingu do zastosowania od razu

Czas trwania spotkania: 45 minut

Czas na sharing dla każdej z Was: 20 minut

Krok 1. Ustalcie kto dzieli się pierwszy.

Krok 2. Osoba dzieląca się mówi z czym przychodzi i jak chce być wspierana.

Krok 3. Zmiana, druga osoba.

Krok 4. Krótkie podzielenie się ze sobą nawzajem jak się czułyście w tym sharingu, co sobie z tego wzięłyście.

Krok 5. Podziękowanie, umówienie kolejnego spotkania.

Ważne zasady sharingu

  • Słuchaj uważnie drugiej osoby, kiedy jest jej czas. Nie przerywaj. Nie udzielaj nieproszonych rad. Jeśli chcesz udzielić rady, zapytaj czy druga osoba chce ją otrzymać.

  • Upewnij się, że rozumiesz jak osoba dzieląca się chce być przez Ciebie wspierana, jeśli potrzebujesz, dopytaj. Patrz sercem na drugą osobę a nie oceniającym umysłem.

  • Słuchaj nie tylko jej słów, ale tego co głębiej: brzmienia głosu, ładunku emocji. Staraj się zrozumieć i poczuć co jest najgłębszym pragnieniem drugiej osoby, kiedy dzieli się z Tobą swoim wyzwaniem. 

  • Dbajcie o czas. Nie przedłużajcie nadmiernie czasu swojego sharingu, a jeśli już – to tylko za obopólną zgodą. Nie chcesz wyczerpać drugiej osoby, chcesz, abyście obie czuły się bezpieczne, że są ramy tego doświadczenia. 

  • Rozpoznaj, że dzieląc się – to Ty odpowiadasz za swój proces, druga osoba nie odpowiada za to jak Ty się czujesz ani za to czy poradzisz sobie ze swoim wyzwaniem – jest tylko wspierającym lustrem, w którym Ty możesz zobaczyć siebie. 

  • Bądź szczera, jeśli czujesz, że nie masz zaufania do drugiej osoby i nie możesz być szczera, poszukaj takiej, do której zaufanie masz i przed którą możesz się otworzyć i podzielić wszystkim.

Jak ja to robię

Umówienie regularnego sharingu to była jedna z najlepszych decyzji, które podjęłam w tym roku. Obecnie spotykam się z dwiema osobami na mniej więcej cotygodniowych spotkaniach online, które trwają między godzinę a 1,5 godziny.

Jedną z tych osób jest Asia Kokoszkiewicz (na zdjęciu ze mną powyżej), która sama jest coachem i potrafi cudownie słuchać. Kiedyś była studentką moich kursów, potem pomogłam jej napisać książkę a od kilku lat przyjaźnimy się. Jestem mega wdzięczna za jej obecność w moim życiu i nasze sharingi, które są dla mnie cudownym oddechem i wsparciem.

Drugą osobą jest Magda Molenda (na zdjęciu ze mną poniżej), z którą mamy bardziej biznesowe sharingi i wspieramy się w rozwijaniu swojej działalności. Magda jest fantastycznym marketingowcem i coachem, ma genialne pomysły i wspaniale motywuje do działania. To dzięki naszym regularnym spotkaniom mój biznes nabrał nowego rozpędu. Wcześniej siedziałam sama z wyzwaniami odwlekając poradzenie sobie na święte nigdy, a teraz mam wsparcie i szybko radzę sobie ze wszystkim. 

Co w Twoim życiu może zmienić sharing?

Tę przestrzeń dla siebie na regularne odwentylowanie możesz znaleźć w terapii, na sesjach coachingowych albo właśnie w czasie takich nieformalnych przyjacielskich sharingów jak u nas z Asią czy z Magdą. Od przyszłego roku regularne sharingi będą także częścią mojego programu Rok Przebudzenia.

Kiedy masz wsparcie, jesteś w stanie poradzić sobie ze wszystkim. Łatwiej wyczujesz co się w Tobie dzieje. Będziesz podejmowała bardziej świadome decyzje. Odwentylujesz skumulowane emocje, które zamiast się nawarstwiać i powodować stres, przepłyną i przeminą. Nawiążesz głębszy kontakt ze swoim wnętrzem i intuicją. Nauczysz się głęboko słuchać – zarówno siebie, jak i drugiego człowieka.

Każda z nas potrzebuje wsparcia. Pozwól sobie po nie sięgnąć i naucz się je dawać. To może się okazać jedna z najcenniejszych umiejętności w Twoim życiu. 

Ciekawa jestem jak ta idea rezonuje z Tobą? Czy masz kogoś z kim regularnie się spotykasz na sharingu? A może chciałabyś kogoś zaprosić do takiej karmiącej wymiany? Daj znać ♡ 

Samotność jest dobra i potrzebna

Samotność jest dobra i potrzebna

To nieprawda, że coś jest z Tobą nie tak, kiedy jesteś sama. To jest kłamstwo naszej kultury. Możesz spojrzeć na to zupełnie inaczej. Możesz się przebudzić i zobaczyć prawdę, że te momenty, kiedy jesteś sama są potrzebne po to, abyś wykonała ważną wewnętrzną pracę i zaprzyjaźniła się ze sobą. Zobacz wideo i dowiedz się jak zakwestionować kłamstwa, które sprzedaje nam kultura i otworzyć się na prawdę swojego wnętrza. 

Kłamstwa, w które uwierzyłyśmy 

Już od dzieciństwa uczono nas, że bycie samemu to coś złego. Osoby, które nie były w związku były napiętnowane jako te, które nie radzą sobie w życiu. To oczekiwanie kultury wytworzyło ogromną presję, szczególnie w nas kobietach.

Bo to nam wmawia się, że nasza wartość zależy od tego czy jesteśmy w związku. Przekonuje, że jeżeli nie jesteśmy w związku, to znaczy, że coś jest z nami nie tak. Wyśmiewa, że skoro jesteśmy same, to znaczy, że nikt nie chce z nami być.

Pomyśl jaki to ciężar, który niesie tak wiele z nas.

Ile kobiet wchodzi w związek, wcale go nie chcąc, ani nie będąc na niego gotową, tylko po to, aby ochronić ten wizerunek, że są wartościowe, że wszystko z nimi w porządku.

I tyle samo kobiet pozostaje w toksycznych relacjach i dawno wygasłych małżeństwach, tylko dlatego, aby nie być skazaną na społeczne odrzucenie i ocenę.

Kiedy zamiast słuchać siebie i swojej gotowości na relację, słuchamy uwarunkowań naszej kultury, odcinamy się od swojej prawdy i idziemy na kompromis z własnym wnętrzem. Kiedy zgadzamy się na to, czego nie chcemy z lęku, żeby nie stracić w oczach innych, tracimy siebie.

Na szczęście możemy rozpoznać i zakwestionować to warunkowanie kultury. Kiedy następnym razem w chwilach samotności będą pojawiły Ci się te myśli, że coś jest z Tobą nie tak, że jesteś sama, albo że to świadczy o tym, że nie jesteś wartościowa, to przypomnij sobie, że to jest tylko warunkowanie, które zostało wdrukowane w naszą zbiorową podświadomość, a nie prawda o Tobie. 

Samotność jest dobra i potrzebna

Bycie w relacji, bycie w kontakcie, to nasze naturalne potrzeby. Ale tak samo jak inne potrzeby mają swój czas. Jest czas na bycie w relacji i czas na bycie samej. Tak samo ważny i potrzebny. 

Czas kiedy jesteś sama ze sobą, to cenny i potrzebny czas, abyś mogła poznać siebie i swoje pragnienia. Abyś mogła nawiązać głęboką relację z samą sobą i wykonać niezbędną wewnętrzną pracę nad swoim wnętrzem.

Jak najlepiej skorzystać z czasu, kiedy jesteś sama? 

  • Medytuj. Medytacja pomoże Ci wsłuchać się w prawdę Twojego wnętrza i nabrać zdrowego dystansu do swoich myśli i emocji. Pomoże Ci rozpuścić stare programy i wzorce, które Ci nie służą, uwolnić się od warunkowania kultury i żyć autentycznie, tak jak pragniesz. Jeśli chcesz poznać różne techniki medytacji i wyrobić sobie nawyk regularnego medytowania, to 1 października rusza nowa edycja mojego kursu „Medytuj z Pati”. Tutaj możesz się zapisać na listę oczekujących. 

  • Pisz dziennik. Pisanie dziennika to cudowna praktyka, która pomoże Ci lepiej poznać i zrozumieć samą siebie. Pisz o wszystkich swoich uczuciach, zapisuj myśli, które masz a złapiesz do nich dystans, zapisuj wglądy i spostrzeżenia, wszystko czego uczysz się o sobie. Pisanie pomoże Ci dotrzeć do prawdy swojego wnętrza. 

  • Bądź blisko swoich uczuć i potrzeb. Zwracaj uwagę w ciągu dnia na to czego chcesz, za czym tęsknisz, czego potrzebujesz. Kiedy chce Ci się pić, napij się, kiedy chce Ci się siku, zrób siku. W ten sposób nauczysz się czule o siebie troszczyć. 

  • Dawaj przestrzeń swoim uczuciom. Zamiast odpychać albo wypierać to, co czujesz, bądź w tym i pozwalaj to sobie czuć. Kiedy chce Ci się płakać, płacz, kiedy czujesz złość, oddychaj w nią, kiedy czujesz osamotnienie, utulaj siebie w tym. Każde uczucie w pełni przeżyte, przetransformuje się i odsłoni swoją głębszą naturę. Pod smutkiem odnajdziesz radość, pod złością poczucie bezpieczeństwa i mocy, pod lękiem odwagę, pod uczuciem osamotnienia, otwartość na kontakt i połączenie ze sobą. 

  • Buduj nowe nawyki, rozwijaj swoje pasje. Pomyśl o tym, czego chciałabyś się nauczyć, co chciałabyś wprowadzić do swojej codzienności. Pomyśl o pasjach, które chciałabyś rozwijać i wprowadź do swojej codzienności to, co będzie Cię głęboko karmić. 

Jakich efektów możesz się spodziewać, kiedy zakwestionujesz kłamstwa naszej kultury dotyczące samotności?

  • Poczujesz się wolna, aby iść za swoją prawdą. 

  • Rozpoznasz, że Twoja wartość nie zależy od tego czy jesteś w związku czy nie.

  • Przestaniesz siebie krytycznie oceniać i dasz sobie głęboką akceptację i zgodę na to jak jest.

  • Będziesz budowała lepsze relacje, bo będą oparte na prawdzie a nie na presji i przymusie. 

Daj mi znać w komentarzu jak to rezonuje z Tobą ♡.

101 pełnych mocy afirmacji, które pomogą Ci się otworzyć na to, czego pragniesz

101 pełnych mocy afirmacji, które pomogą Ci się otworzyć na to, czego pragniesz

Przygotowałam dla Ciebie pełne mocy afirmacje, które pomogą Ci spojrzeć na siebie w nowy sposób i otworzyć się na to czego pragniesz. Kiedy będziesz dostrojona do tego za czym tęsknisz, to znajdzie Cię samo, w najlepszym dla Ciebie czasie.

Dlaczego to czego pragniesz nie wydarza się?

Jak pokazują badania, ponad 70 % myśli, które myślimy każdego dnia, to myśli ograniczające i negatywne. Każda z tych myśli wpływa na to, jak się czujesz. Dopóki nie jesteś ich świadoma, one są jak niewidzialna blokada, która oddziela Cię od tego czego pragniesz. 

Jak zmienić swoje nastawienie i swoje myśli? 

Regularne słuchanie i powtarzanie afirmacji to wspaniały sposób na to, aby zamienić martwienie się na zaufanie, krytykowanie siebie na ciepło i czułość a stres i presję na rozluźnienie i wdzięczność.

Te pozytywne zdania naładowane dobrą energią, będą kropla po kropli zmieniały Twój wewnętrzny krajobraz i sprawiały, że spojrzysz na siebie i swoje życie w zupełnie nowy sposób.

Jak najlepiej pracować z tymi afirmacjami?

  • Słuchaj ich regularnie przez minimum 21 dni, najlepiej od razu po przebudzeniu, kiedy zasłona między świadomym a podświadomym jest szczególnie cienka. Dzięki temu te pozytywne zdania  dadzą Ci mnóstwo dobrej energii na cały dzień.

  • Słuchając afirmacji świadomie skupiaj się na tym, aby rozluźnić całe ciało. Kiedy jesteś w stanie zrelaksowania, Twój umysł jest bardziej otwarty i chłonny. Masz wtedy większą szansę, aby zmienić niesłużące Ci przekonania. 

  • Każdego dnia wybierz jedną afirmację i powtarzaj ją przynajmniej 10 razy dziennie. 

Jakich efektów możesz się spodziewać?

  • Praca z afirmacjami pomoże Ci stać się bardziej obecną i uważną na siebie i na to, co myślisz.

  • Zaczniesz bardziej dostrajać się do tego, czego pragniesz.

  • Odczujesz poprawę samopoczucia i wzrost energii. 

Daj mi znać w komentarzu jak te afirmacje rezonują z Tobą ♡.

Szukasz zaufanego przewodnika na ścieżce swojej przemiany? Sięgnij po książkę „Rok Przebudzenia”.

W książce znajdziesz ćwiczenia i praktyki, które pomogą Ci transformować swoje życie w zgodzie z własnym wnętrzem. 

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Musisz zaakceptować by korzystać z serwisu